سلام به الو پشتیبان خوش آمدید.در این مقاله به اینکه چرا کاربران یک سایت را ترک میکنند؟خواهیم پرداخت.برای یک وب سایت مهم ترن مسئله بازدیدکننده است. به هر اندازه که شما سایت زیبا و پر محتوایی داشته باشید ولی کسی از سایت شما بازدید نکند یعنی شکست خورده است. چون همین کاربرها هستند که به مرور زمان باعث افزایش محبوبیت سایت شما و رشد سایت شما در نتایج جست و جو و در نتیجه افزایش درآمد سایت شما خواهند شد. ولی چیزهایی وجود دارد که اگر به آن توجه نکنید در مرور زمان تعداد زیادی از کاربرهای خود را از دست میدهید.
چرا کاربران یک سایت را ترک میکنند؟
صاحبین وب سایتها به دنبال جذب کاربر بیشتر و حفظ آنها به عنوان خوانندهی اصلی خود هستند. تبلیغات دو روش اصلی برای جذب بازدیدکننده سایت است و هدف نهایی هردو تبدیل کاربر به مشتری دائمیاست. هنگامیکه کاربر وارد سایت شما میشود باید هر دلیلی که باعث تغییر مسیر و خروج احتمالی او از سایت میشود را شناسایی و برطرف کنید.ما در ادامه به دلایلی که پاعث ترک کردن وب سایتها توسط کاربران میشوند میپردازیم.
[caption id="attachment_12486" align="aligncenter" width="703"]
چرا کاربران یک سایت را ترک میکنند؟[/caption]
سرعت پایین بارگذاری سایت
با وجود اینترنتهای پر سرعت باز هم سایتهایی هستند که سرعت پایینی دارند.بعضی وقتها این سرعت پایین باعث میشود که کاربران قبل از باز شدن کامل سایت دکمه Back را با عصبانیت بزنند و از منتظر ماندن بیشتر صرف نظر کنند. به یاد داشته باشید کاربران امروزی در اینترنت کم حوصله و بی صبر هستند. متاسفانه بعضی از سایتها را از لحاظ سرعت که تست میکنیم میبینم که چقدر سرعت پایینی دارند. از طرفی این مورد یکی از مهم ترین مواردی است که باید در سئو سایت رعایت کنید
[caption id="attachment_12494" align="aligncenter" width="481"]
چرا کاربران یک سایت را ترک میکنند؟[/caption]
مناسب نبودن طراحی سایت در موبایل
با افزایش استفاده از گوشیهای هوشمند و در دسترس بودن آنها و استفادهی همگانی از آنها،نرخ کاربرانی که با تلفن همراه وارد سایتها میشوند هر روز در حال افزایش است و این عدد در بعضی سایتها نزدیک به ۸۰ درصد کاربران را تشکیل میدهد.این کاربران برای دسترسی آسان و صحیح به اطلاعات صفحه،نیازمند نمایش مناسب در موبایل و تبلت یا اصطلاحا طراحی سایت ریسپانسیو هستند.اگر سایت شما هنوز استاندارهای ریسپانسیو را در خود ندارند ممکن است درصد بالایی از کاربران بلافاصله پس از ورود به آن مجبور به خروج از سایت شوند که این اتفاق میتواند تاثیر منفی زیادی بر سئو سایت شما نیز داشته باشد.بنابراین استانداردهای ریسپانسیو حتما باید رعایت شود.
[caption id="attachment_12489" align="aligncenter" width="597"]
چرا کاربران یک سایت را ترک میکنند؟[/caption]
استفاده پیش از حد از پاپ آپ
همیشه تبلیغاتی که به صورت پاپ آپ در سایتها وجود داشته اند برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت آزاردهنده بوده است. با این حال بسیاری از سایتها هستند که از این راه آزار دهنده برای ارائه پیشنهادات خود به کاربرانشان استفاده میکنند. پاپ آپها دو نوع اند. یک نوع به شکل باز شدن یک صفحه مجزاست و نوع دیگر به صورت لایت باکس است. خیلی از سایتها را دیده ام که صفحه فرود خود را که منظور همان پیشنهاد ویژه و رایگان است را به صورت لایت باکس به بازدیدکنندگانشان نمایش میدهند. من این کار را نهی نمیکنم ولی متاسفانه بعضی از سایتها در همان لحظه ورود به سایت لایت باکسشان باز میشود که اصلا کار درستی نیست! پیشنهاد من این است که اگر از این نوع پاپ آپ میخواهید برای ارائه پیشنهاد ویژهای استفاده کنید حداقل بعد از ۲۰ ثانیه و برای هر آیپی در روز یک بار نمایش دهید.
اشتباهات رایج در طراحی صفحه تماس با ما
بخش بیست و نهم-کد گذاری HTML (مجموعه کارکتر)
نرخ کلیک یا CTR چیست؟و چگونه آن را افزایش دهیم؟
اشتباهات رایج طراحی سایت کدامند؟
[caption id="attachment_12487" align="aligncenter" width="620"]
چرا کاربران یک سایت را ترک میکنند؟[/caption]
استفاده از تکنولوژیهای قدیمی
خیلی وقت است که استفاده از Flash Player در طراحی وب سایت منسوخ شده است، در صورتیکه تا همین چند سال پیش بعنوان یکی از تکنولوژیهای پرطرفدار طراحی سایت محسوب میشد. اما هنوز سایتهایی وجود دارند که بخشهایی از محتوا یا المانهای آنها با استفاده از فلش در سایت نمایش داده میشوند. این تکنولوژی هم اکنون در بسیاری مرورگرها غیرفعال شده و برای استفاده از آن نیاز به اجازه مستقیم کاربر است. همچنین حجم صفحاتی از این دست بسیار بالا بوده و زمان بسیاری برای نمایش محتوا به کاربر نیاز دارند.
پخش ویدئوها و آهنگهای خودکار
زمانی که کاربر صفحه سایت را باز میکند و ناخودآگاه ویدئو و آهنگی با صدا پخش میشود،اولین واکنش کاربران در این موارد بستن صفحه در سریعترین زمان ممکن است و این به معنی از دست رفتن یک مشتری بالقوه است.همچنین بسیاری از کاربران از طریق تلفنن همراه خود وارد سایتها میشوند و عموما با سرعت پایین یا حجم محدود وارد سایت شما میشوند. زمانیکه متوجه شوند به دلیل وجود ویدیو یا آهنگ صفحه شما سنگین است ممکن است ترجیح دهند محتوای مورد نظر خود را در صفحهای دیگر جستجو کنند و این یعنی شکست در سایت.
ثبت نام اجباری
برخی از سایتها هستند که به زور میخواهند بازدیدکننده را به یکی از کاربران سایت خود تبدیل کنند. این کار در دنیای امروزی شدنی نیست. سایتهایی هستند در همه جای سایت خود مثل مقالات پادکستها و ویدیوها ثبت نام اجباری گذاشته اند. میخواهم بدانم آیا مدیران این سایتها سایتشان را با پادگان سربازی اشتباه گرفته اند؟ کاری نکنید که در گام ابتدایی کاربر احتمالی خود را از دست بدهید. بسیاری از افراد هستند که مدت زمان بیشتری طول میکشد تا به سایتی اعتماد کنند. پس سعی کنید فقط و فقط از طریق صفحات فرود سایت خود برای دریافت اطلاعات بازدیدکنندگانتان اقدام کنید.
هنوز مشکل دارید؟!
در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید 🙂
مطالب مرتبط:
قوانین حفاظت از اطلاعات GDPR چیست؟
جلوگیری از جریمه شدن سایت توسط گوگل
منبع: الو پشتیبان– ارائه دهنده مقالات: ایمیل مارکتینگ- جلوگیری از هک وردپرس- شرکتهای پشتیبانی وردپرس